RÉFÉRENCESBaird, B. N. et Mollen, D. (2019). The internship, practicum, and field placement handbook: A guide for the helping professions (8e éd.). Routledge.
Bernard, J. M. et Goodyear, R. K. (2019). Fundamentals of clinical supervision (6e éd.). Pearson.
Bing-You, R., Varaklis, K., Hayes, V., Trowbridge, R., Kemp, H. et McKelvy, D. (2018). The Feedback tango: An integrative review and analysis of the content of the teacher-learner feedback exchange. Academic Medicine, 93(4), 657-663.
Côté, L., Breton, E., Boucher, D., Déry, É. et Roux, J. F. (2017). L'alliance pédagogique en supervision clinique : une étude qualitative en sciences de la santé. Pédagogie médicale, 18(4), 161-170.
Meier, A. (2019). Practical clinical supervision for psychotherapists: A self and relational approach. Tellwell Talent.
Monney, N., Peters, M., Boies, T. et Raymond, D. (2019). Évaluer la compétence de référencement documentaire chez des étudiants de premier cycle universitaire : pratiques déclarées d'enseignants universitaires. Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire, 16(2), 39-55.
Scaife, J. (2019). Supervision in Clinical Practice – A Practitioner's Guide. Routledge.
Schut, S., van Tartwijk, J., Driessen, E., van der Vleuten, C. et Heeneman, S. (2020). Understanding the influence of teacher-learner relationships on learners' assessment perception. Advances in Health Sciences Education, 25(2), 441-456.
St-Onge, C. (2018). Enjeux et défis de l'évaluation longitudinale : quelques pistes de réflexion préalables à son implantation. Pédagogie médicale, 19(3), 137-142.
Yeldon, J., Laferrière, J., Gu, S., Norman, K. E. et Mori, B. (2018). Let's talk about the talk: Exploring the experience of discussing student performance at the mid- and final points of the clinical internship. Physiotherapy Canada, 70(3), 240-248.